Even if you believe that climate change is a hoax, it’s hard to deny that things are heating up over at Current TV. In the wake of the network’s sale to Al Jazeera, The New York Post is reporting that some of Gore’s former staff members have less-than-favorable words for the company’s co-founder, who profited handsomely from Current’s sale (he will allegedly walk away with $100 million).

After the first, official staff gathering with their new parent company, at least one Current employee sounded off to media. While Gore was absent from the meeting, which was held in San Francisco and teleconferenced to offices in Los Angeles and New York, his partner, Joel Hyatt, was apparently there alongside the new Al Jazeera bosses, reports The New York Post’s Linda Stasi.

Current TV Staff Members Reportedly Angry With Al Gore Over Al Jazeera Buy Out

Former US vice president Al Gore delivers a speech before a screening of the film he helped make of his best-selling global warming book ‘An Inconvenient Truth’, 22 June 2007 in Cannes, southern France. Gore was recently nominated for a Nobel Peace Prize for his work in drawing attention to climate change, while the film ‘An Inconvenient Truth’ earlier this year won an Oscar. Credit: AFP/Getty Images

Along with Hyatt, two executives from the parent company, Ehab Al Shihabi (executive director of international operations) and Muftah AlSuwaidan (general manager of Al Jazeera’s London bureau) led the discussion. Current staffers were apparently told that the new network’s mission will be to “inform, inspire and entertain” — a three-pronged approach that will include a mixture of news and entertainment. Al Jazeera is slated to take over Current in April.

According to Stasi, the meeting was calm, but sources who were there — and who spoke off-the-record — were less than pleased with Gore. One individual who is described in the Post report as a “high-placed Current staffer” said, “Of course Al didn’t show up. He has no credibility.” This particular individual seemed particularly angry over the former vice-president’s decision to accept an offer from a network that is owned by the government of Qatar — a nation known for its vast oil reserves.

“He’s supposed to be the face of clean energy and just sold [Current] to very big oil, the emir of Qatar!,” the source exclaimed. “Current never even took big oil advertising—and Al Gore, that bulls***ter sells to the emir?”

And this source wasn’t done there, as he or she had plenty more Gore-bashing to do. In fact, the person spoke for the entire Current TV staff in claiming that the former politician is seen now as a phony who doesn’t stick by his word.

“We all know now that Al Gore is nothing but a bulls***ter,” the source continued. ”Al was always lecturing us about green. He kept his word about green all right—as in cold, hard cash!”

Clearly, Current’s staff — or at least a portion of it — isn’t happy. And considering all of Gore’s past talk about green energy, their frustration over the sale to Al Jazeera is understandable.

(H/T: New York Post)

Related: