CAIRO (AP) — An Egyptian court on Tuesday ordered Al-Jazeera’s local affiliate to stop broadcasting along with three other stations known for their coverage of Islamist protests, saying that they had operated illegally, the state news agency said.

The decision by the administrative court was expected amid an escalating campaign by the government against the TV station and other media it considers sympathetic to ousted President Mohammed Morsi, who hails from the Muslim Brotherhood group. Al-Jazeera officials were not immediately available for comment.

Egypt Court Bans Local Al Jazeera Station Accused Pro Muslim Brotherhood Bias

An art student from the University of Helwan paints the satellite Al-Jazeera Television logo on a mural commemorating the revolution that overthrew Hosni Mubarak in the Zamalek neighborhood of Cairo, Egypt, Wednesday, March 30, 2011. (AP)

Last week, three government ministries issued a statement calling the broadcasts of Al-Jazeera Mubasher Misr a “national threat” and accusing it of spreading rumors. They said that the station would soon be ordered closed.

The ministers also said the channel used satellite transmission without a license and spread “rumors and claims which are harmful to Egyptian national security and threaten the country’s unity.”

The station extensively covered Brotherhood protests following the July 3 military coup that ousted Morsi after millions took to the streets demanding he step down. In recent weeks, it began broadcasting recorded messages from Brotherhood members who are wanted by authorities and are hiding.

Egyptian officials and media say the station is biased toward the Brotherhood, a charge Al-Jazeera denies.

The three other stations include a channel affiliated with Hamas, the Islamist group ruling the Gaza Strip, and an Islamist network based in Jordan.

The third station, Ahrar 25, is affiliated with Egypt’s Muslim Brotherhood, and sprung up after authorities shut down their licensed Misr 25 television channel and four Islamic TV networks sympathetic to the deposed president on the day he was ousted.

Al-Jazeera’s local offices were raided after Morsi was deposed, and 28 staffers were detained. They were later released.

Officials have earlier said that the Al-Jazeera affiliate continued to broadcast live from protests using via a stolen van owned by Egyptian state TV.

Other Must-Read Stories