Watch LIVE

Canned: Journalist Reportedly Axed for Story About Prez and 'Far Left' Environmentalists

News

A reporter that was put on leave in July after describing some environmental groups as "far Left" and saying that President Obama receives the most BP campaign contributions of anyone on Capitol Hill, has now been fired by WJLA-TV (ABC 7) in the Washington, D.C. area.

According to the Washington Post, the station's news director, Bill Lord, took exception to veteran reporter Doug McKelway's July story on environmental protests at Capitol Hill:

In his piece, McKelway said the sparsely attended event attracted protesters "largely representing far-left environmental groups." He went on to say the protest "may be a risky strategy because the one man who has more campaign contributions from BP than anybody else in history is now sitting in the Oval Office, President Barack Obama, who accepted $77,051 in campaign contributions from BP."

After a brief taped segment updating efforts to cap the BP well, McKelway added that the Senate was unlikely to pass "cap-and-trade" legislation this year, because "the Democrats are looking at the potential for huge losses in Congress come the midterm elections. And the last thing they want to do is propose a huge escalation in your electric bill, your utility bill, before then."

The Post also reports that McKelway has been outspoken regarding liberal media bias in the past.

Most recent
All Articles