Try BlazeTV for Free

Yahoo! News had to issue a correction Friday after publishing an article about President Barack Obama that called Kenya "the country of his birth."

The article, about Obama's upcoming trip to Africa, stated:

President Barack Obama makes the first extended trip to Africa of his presidency next week -- but he won't be stopping at the country of his birth.

Image source: Huffington Post

The story was revised to say Obama "won't be stopping in his ancestral homeland" and a correction was posted stating, "An earlier version of this story incorrectly identified the president's birthplace."

Image source: Yahoo! News

The so-called "birther" movement has repeatedly cast doubt on whether the president was born in the United States, despite confirmation from officials and the release of Obama's birth certificate stating he was born in Hawaii.



One last thing…
Watch TheBlaze live and on demand on any device, anywhere, anytime.
try premium
Exclusive video
All Videos
Watch BlazeTV on your favorite device, anytime, anywhere.
Try BlazeTV for Free
Sponsored content
Daily News Highlights

Get the news that matters most delivered directly to your inbox.