Try BlazeTV for Free

Jeffrey Goldberg of The Atlantic seems to have uncovered some anti-Israel bias in the New York Times:

Does something in this lede from the Times seem strange?

RAFAH BORDER CROSSING, Egypt -- Hundreds of Palestinian residents of the Gaza Strip arrived here by the busload on Saturday to pass through the reopened border into Egypt, taking the first tangible steps out of a four-year Israeli blockade.

So: For the first time in four years, Gazans can cross the border into Egypt. This fact suggests that Egypt had blockaded its border with Gaza. But wait -- somehow, it was a four-year Israeli blockade that kept Gazans from crossing into Egypt. According to the Times story, Egypt decided to "stop enforcing Israel's blockade of the Palestinian territory."

It always seemed to me that Israel and Egypt, two independent states, decided jointly to blockade Gaza. Does the Times believe the Mubarak regime decided to participate in the blockade of Gaza because Israel ordered it to participate? Does anyone actually believe that Egypt closed its border with Gaza only because it was in Israel's interest? Or was Egypt's government and military worried about the spread of Hamas ideology into Sinai and beyond?

I believe I've mentioned it before, but there are only three magazines I subscribe to. The Atlantic is one of them.

One last thing…
Watch TheBlaze live and on demand on any device, anywhere, anytime.
try premium
Exclusive video
All Videos
Watch BlazeTV on your favorite device, anytime, anywhere.
Try BlazeTV for Free
Sponsored content
Daily News Highlights

Get the news that matters most delivered directly to your inbox.